OKTV német

Péhm Julianna 12.a osztályos tanuló az idei tanévben bejutott a német nyelvi Országos Tanulmányi Verseny második fordulójába. Ennek kapcsán a felkészülésről, a versenyről és a későbbi terveiről beszélgettem vele. Ezúton is szeretnénk sok sikert és kitartást kívánni tanulmányihoz!

Vincze Natália: Mióta tanulsz németet?
Péhm Julianna: Általános iskola első osztályától kezdve tanultam már németet, tehát idén már 12. éve.

V.N.:Mit találsz szépnek a nyelvben, mi fogott meg benne?
P.J.: Igazából nem mindig szerettem a németet , csak kb. 7. osztályban kezdett tényleg érdekelni. Tulajdonképpen az volt benne jó, hogy egy idő után elkezdtem jól megérteni az összefüggéseket a magyar és német között. Főleg azt tartom izgalmasnak, hogy különböző kultúrákat lehet az idegen nyelvek által megismerni. Ez akkor volt igazán intenzív élmény, amikor cserediák program keretében Németországban jártunk.

V.N.: Hogy folyt a felkészülés az OKTV-re?
P.J.: A némettanárommal, Mária Veronika nővérrel részben a németórák, részben a német fakultáció keretein belül foglalkoztunk az OKTV-vel. Leginkább úgy készültünk, hogy az elmúlt évek feladatsorait oldottam, és az ellenőrzésnél felmerülő hibák alapján foglalkoztunk az adott problémával, nyelvtani szabályokkal. Másrészt a második forduló szóbeli feladataira konkrétan, „vizsgahelyzetet kreálva” gyakoroltam. Szövegeket kaptam, elolvastam, felkészültem és jegyzetet írtam hozzá, majd az osztálytársaimnak adtam elő, mintha a zsűri előtt lennék, ez sokat segített a magabiztosság erősítésében. Ezen kívül persze sok hallás utáni szövegértési feladatot is oldottunk.

V.N.: Milyen volt az első forduló, hogy nézett ki?
P.J.: Az első forduló 2 részből áll. Egyrészt szövegekhez kapcsolódóan feleletválasztós, kiegészítős és egyéb szövegértési feladatokat kellett megoldani, majd a második, hosszabb részben egy hosszú fogalmazást kellett írni , ez többnyire elvontabb témákat jelent. Ezt a fordulót még helyben, az iskolában írtam.


V.N.: És a második?

P.J.: Ez a forduló már Budapesten volt, és annyiban különbözött az elsőtől, hogy itt nem volt fogalmazás, viszont cserébe egy hosszabb hallás utáni szövegértési feladatot oldottunk meg a többi olvasott szövegértési feladat után, majd a szóbeli feladatként egy szöveget kellett a zsűrinek összefoglalnunk, és röviden beszélgetni velük (persze németül).

V.N.: Mi volt a legnehezebb?
P.J.: Leginkább az okozott nehézséget, hogy a szövegértésben főķént újságcikkek voltak a szövegek, de az újságírói stílus nem mindig szabályos, nyelvtanilag sem. Illetve a hallásértés feladat volt néha nehezen érthető, kivehető. És, bár a szóbelit gondoltam a legnehezebbnek, igazából az egész könnyen ment.

V.N.: Későbbiekben is szeretnél a némettel foglalkozni? Milyen formában?
P.J.: Igen, a jövőbeli terveim között szerepel, hogy a némettel is szeretnék foglalkozni. Szeptembertől, ha minden jól megy, az ELTE germanisztika szakán szeretnék tanulni, az alapképzés után fordító és tolmács mesterképzésre szeretnék jelentkezni. Nem kizárólag a némettel szeretnék foglalkozni, de nagyrészt azzal.


V.N.: Milyen nyelvek érdekelnek még?
P.J.: 4 éve tanulok angolt, a későbbiekben ennek is szeretnék szerepet szánni. Egy ideig tanultam franciát is, talán azt is folytatni fogom. Illetve még nagyon vonz az olasz nyelv, ezt is szeretnék majd tanulni.

V.N.: Szeretnél a későbbiekben külföldön élni és dolgozni?
P.J.: Valamennyi ideig biztosan szeretnék külföldön élni, tanulni aztán talán dolgozni, akár huzamosabb ideig is. Tapasztalatszerzésre jó lenne, de hosszú távon Magyarországon szeretnék elhelyezkedni.

V.N.: Mi motivál?
P.J.: Nagyon jó látni akár egy-egy hónapot is, hogy mennyit tud az ember fejlődni. Ami régebben nem ment, például nálam a kommunikáció idegen nyelveken, a gyakorlás, erőfeszítések árán most már könnyedén sikerül. Ami még nagyon megerősítő, azok a külföldi cserediák programok, ahol az ember kénytelen egyedül boldogulni, de ennek is látja utána az eredményét. Nyáron Grazban voltam egy nyelvtanfolyamon, és nagyon jó volt olyan közösségben lenni, ahol különböző nemzetiségű emberek tudtak együttműködni a közösen beszélt nyelv által. Szerintem az idegen nyelvek tanulása összekapcsolja az embereket, és ez nekem nagyon fontos.


#Kiemelt
Ideiglenes felvételi jegyzék
Az alábbi linkre kattintva tájékozódhatnak gimnáziumunk ideiglenes felvételi jegyzékéről a 2024/2025-ös tanévre vonatkozóan
Gimnáziumunk ismét a legjobbak között
Vas megyében a harmadik helyen szerepel az Árpád-házi Szent Margit Gimnázium. A közel 250 egyházi fenntartású gimnáziumból a 12. helyen szerepelünk a rangsorban
#Aktuális #Árpád-házi #Gimnázium
2024. április 12., péntek
Utazási kedvezmények
2024. április 9., kedd
Digitális témahét
2024. április 9., kedd
Az olasz cserekapcsolat folytatódik
2024. március 26., kedd
Megemlékezés
2024. március 25., hétfő
A Szent Korona nyomában
#Fontos #érdekes #hasznos
Felvételi 2023/24
Minden tudnivaló a 2023/24-es felvételiről.
Kréta
Az online napló, amit iskolánk is használ.
Adó 1%
Támogassa iskolánkat adója 1%-ával!
Árpád-házi Facebook
Már elérhetők vagyunk a Facebook-on is, kövessen minket!